15 Mayıs 2015 Cuma

Pikan vs Chandler



Yukarıdaki fotoğraftaki minik cevizcikler bu yıl Şubat ayında dikimini yaptığım Chandler cinsi ceviz fidanına ait. Bu fidanı zaman zaman bahçede dolaşırken kontrol ediyorum, tutup tutmadığını görmek, gelişimini gözlemlemek için tıpkı diğer ağaçlar ve bitkileri de kontrol ettiğim gibi. Geçenlerde üzerinde üç tane böyle minik ceviz görünce şaşırdım çünkü bu fidan daha 50 cm boyunda ve serçe parmak kalınlığında. Daha 5 yaprak çıkardı ve arkasından üç tane ceviz yapmaya kalkıştı. Hemen fotoğrafını çekip dostum Mehmet'e gönderdim ve üzerinde konuştuk. Aslında bu fidan ve yanında bir tane de dölleyicisi olan franquette fidanını kendi bahçeleri için dikilecek fidanların arasından ayırarak Mehmet bana hediye etmişti sağolsun. Görür görmez ben de hemen onunla paylaşmak ve görmesini istedim. 50 cm boyundaki bu minik ceviz fidanının nasıl bu kadar çabuk meyve verebildiği üzerinde konuşurken laf benim 2009 yılında diktiğim Pikan cevizine geldi. Benim Pikan fidanının boyu 5 Metre oldu, kalınlığı neredeyse 10 cm dev gibi bir ağaç oldu artık fidan demeye dilim varmıyor ama 2009 yılından bugüne bir tane bile cevizcik vermeye yeltenmedi bile. Her sene bakarım ve beklerim bir iki tane olsun ceviz yapsın diye ama yok, maalesef yapmaz. Mehmet'le konuşurken karar verdik gidip azarlayıp söylenmeye biraz :). Koca ağaç oldun şu minik Candler fidanından utan...! diye...

Elbette bunu yüksek sesle gidip bir ağaca söylemedim ama içimden de geçirmedim değil açıkçası.
Artık bir tesadüf mü, düşüncelerimi mi okudu yoksa uzaktan bu cevizleri gördü de mi utandı bilemiyorum ama bugün üzerinde bu minik Pikan ceviz salkımını gördüm. Bunun gibi birkaç salkım daha var. Sonunda ceviz yapmaya karar vermiş. Yorum size kalmış ama ben bazen bitkilerle bile iletişim kurulabileceğini düşünmeye başladım...




1 yorum: