28 Ocak 2013 Pazartesi

Köy fırını

Çok zamandır bahçeye bir fırın yapmak istiyor ama ne kadar kullanılacağından emin olamadığım için erteliyordum. Eminim bahçesinde fırını olan ve yapılış öyküsünü internette yayınlayan çoğu kimsenin evinde elektrikli ankastre veya solo fırını da var. Bahçedeki fırın yapıldıktan sonra hevesle birkaç kez yakılıyor fakat sonrasında pek de kullanılmıyor diye düşünüyordum. Ta ki evdeki fırında koku yüzünden balık yemeklerinin yapılması yasaklanana kadar.



Fırının yapılacağı yer burası. Çok büyük bir alan değil yaklaşık 200 cm x120 cm boyutlarında bir alan.
Küçük bir fırın olmasını ve az bir ateşle ısınmasını istiyorum. Fırın için 120 x 120 boyutlarında bir alan ve yan tarafında da bir hazırlık tezgahı olacak şekikde fırsat buldukça zemin için bahçeden taş topluyorum. Fırın yapmayı kafaya koyduktan sonra internette birçok araştırma yaptım. Alternatifler; kil fırın,  tuğla fırın ve metal fırınlar üzerinde yoğunlaşıyordu. Birgün çalıştığım şirketin bahçesinde dolaşırken bir kenara atılmış hurdaya gidecek bir hidrofor genleşme tankını görünce metal - tuğla hibridi bir fırın yapmaya karar verdim. Bu arada üstteki fotoğrafa yandan dahil olan arkadaş birkaç evlik alandaki sürümüzün yeni üyesi "Duman". Çalışmayı dikkatle izliyor.

Yukarıdaki tankı görür görmez proje hemen şekillendi.
Metal gövde önce kırmızı ile işaretli yerden kesildi.
Kesildikten sonra bu yönde kullanılacak.
Ön kısımda 45 cm genişliğinde bir giriş deliği açılacak.
Atölyede bu işlemler yapıldıktan sonra önüne kaynaklanan ilave parçalar ile son görüntü bu hale geldi. Şimdilik proje bu aşamaya kadar ilerlemiş durumda. Tankın gövdesi oldukça kalın bir metalden üretilmiş, üstten de yalıtılırsa bir kez ısındıktan sonra gövdesi üzerinde ısıyı oldukça uzun bir süre koruyacaktır diye düşünüyorum. Bu metal gövde fırın tamamen bittikten sonra kapak hariç görünmeyecek. Dıştan tuğla ile kaplanacak. Şimdilik yapılanlar bu kadar, yaza kadar diğer işlerden fırsat buldukça yavaş yavaş yapmayı planlıyorum. Mümkün olduğunca yardımcı kullanmadan kendim yapmaya çalışacağım.




2 yorum:

  1. Cevat abi, kolay gelsin :) güzel ve kullanışlı olacak gibi.. :)

    YanıtlaSil
  2. Memhmetcim sağolasın, bakalım ben de merak ediyorum, bitsin denemesini yaparız;)

    YanıtlaSil